Translate

tisdag 22 augusti 2017

Levande död i dallas

Bildresultat för levande död i dallas



Ljudbok

Längd: 8 timmar 54 minuter

Författare: Charlaine Harris

Uppläsare: Åsa Forsblad Morisse

Serie: Southern Vampire Mysteries (Sookie Stackhouse-serien) #2

Huvudkaraktärer: Sookie Stackhouse & Bill Compton

Bokens handling: Sookie Stackhouses liv tycks aldrig bli lugnt. Kanske beror det på att hon kan läsa tankar och kanske på att hennes pojkvän är vampyr. En kollega till Sookie hittas död i en bil och mordet verkar ha kopplingar till en hemlig och olaglig sexklubb. Samtidigt tvingas Sookie jobba för vampyren Eric och han lånar ut henne till sina vänner i Dallas för att en vampyr har försvunnit under mystiska omständigheter och de vill ha hennes hjälp med att lösa mysteriet.

Vad jag tycker: Precis som den föregående boken så gillar jag den och jag tycker att mixen mellan vampyrbok och deckare gör den lite intressant. Dock tror jag att det kommer att leda fram till ett problem. Serien är ganska lång och både vampyrböcker och deckare tycker jag ofta är samma sak. Varje bok är likadan och innehåller inget speciellt som gör att man kommer ihåg vad just den boken handlar om. Jag blandar redan ihop vad som hände i förra boken, i den här och i den jag lyssnar på nu.
Att ingen av karaktärerna tilltalar mig så mycket gör ju inte saken bättre. Jag kan läsa nästan vilken bok som helst så länge det är karaktärer som jag bryr mig om. Den enda i den här boken som jag gillar är Sam Merlotte. Jag tycker att de flesta karaktärer saknar djup. Allt känns ganska platt.

Bästa karaktären: Sam Merlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.