Translate

torsdag 31 augusti 2017

Hett i Hyllan

Hett i Hyllan är inspirerat av Bokföring enligt Monika och såhär skriver hon på sin blogg:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


Illuminae av Amie Kaufman & Jay Kristoff
The year is 2575 and two mega-corporations are at war over a planet that’s little more than an ice covered speck.
Too bad nobody thought to warn the people living on it. With enemy fire raining down on them, Ezra and Kady have to make their escape on the evacuating fleet. But their troubles are just beginning. A deadly plague has broken out on one of the spaceships and it is mutatying with terrifying results. Their ship’s protection is seriously flawed. No one will say what is going on.
As Kady hacks into a tangled web of data to find the truth, it’s clear only one person can help her. Ezra. And the only problem with that is they split up before all this trouble started and she isn’t supposed to be talking to him.
Den här boken fick jag i julklapp 2015 och började läsa I den ganska snabbt. Jag kom dock bara halvvägs innan gav upp och började läsa något annat. Jag är inte helt säker på varför jag gav upp eftersom det här är en bok jag väldigt gärna vill läsa. Alla ni som har läst den, eller bara tittat i den, vet hur unik och speciell den boken är.
Så jag vill gärna läsa den för att den är unik och otroligt häftig, men jag är inte så mycket för science fiction. Den enda science fiction jag har stött på som jag faktiskt gillar är Doctor Who (och Tredje principen av Anna Jakobsson Lund, men det är inte lika mycket science fiction).

Har du läst Illuminae? Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tyckte! Ska jag läsa den även fast jag inte är så mycket för science fiction eller ska jag gå vidare och läsa något bättre?

2 kommentarer:

  1. Illuminae har ju ett väldigt speciellt upplägg, och det gäller att läsa på en bit för att komma in i det, men jag tyckte verkligen, verkligen om den. i och med att allt berättas genom andra former än de normala kan inte karaktärerna gå omkring och grubbla och ha sig, vilket alltid är en fördel, tycker jag. :D Bok nummer två var om möjligt ännu bättre. :)
    (Och vad kul att du gillar Tredje principen, trots att sci-fi inte är din grej, den är ju inte så tekniktung. <3 )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får verkligen se till att ge boken en till chans då :)

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.