Translate

måndag 3 april 2017

Ordbrodösen

Bildresultat för ordbrodösen



Antal sidor: 321

Författare: Anna Arvidsson

Huvudkaraktär: Alba

Bokens handling: Alba kommer från en speciell släkt där en särskild kraft går i arv från mor till dotter. Kvinnorna i släkten har kraften att styra andras tankar och handlingar med sina skrivna ord. De kallas ordbrodöser.
När en ordbrodös fyller arton så är det hennes tur att genomföra testen, som egentligen bara ska vara en formalitet, eftersom ingen misslyckas. Men Albas prov går inte som hon har tänkt sig och hon misslyckas.

Vad jag tycker: Den här boken har allt som jag kräver av en bra bok. Det finns intressanta karaktärer som man inte kan låta bli att älska, det finns en spänning och en drivande kraft som får en att vilja läsa vidare. Jag tycker att boken är uppbyggd på ett fantastiskt sätt. Det är inte mycket action, utan spänningen ligger i mysteriet och alla ledtrådar som de hittar. I mitten av boken kände jag mig också irriterad för att för varje fråga som jag fick svar på dök det upp minst tio nya.
En helt underbar bok, som du bara måste läsa! Jag önskar att jag var ordbrodös.

Bästa karaktären: Lo

Omdöme: En av de bästa böckerna någonsin!
Tjocklek: 2,2 cm

2 kommentarer:

  1. Det är många som recenserar den här boken, och alla jag sett är positiva till den. Känner att jag måste haka på hypen innan den går över! :) Fantastiskt fin recension!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Du borde absolut läsa den!

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.