Translate

tisdag 21 februari 2017

Olika länder, olika omslag #9 | A game of thrones

Jag gillar att sitta och googla på vad olika kända böcker har för olika omslag i olika delar av världen. Det är så intressant att se hur de ser ut i olika länder. I den här serien tittar jag på omslagen från en speciell bok och jämför, diskuterar och säger vad jag tycker.


Ibland förundras jag över att alla de stora böckerna har till stor del väldigt fula omslag. Det var inte jättemånga av de här omslagen som tilltalade mig så jättemycket, men jag skulle nog säga att USA:s original och Tysklands är de två bästa. Sveriges ser ju nästan likadan ut som USA:s men jag förstår inte varför de envisades med att ha en gul bakgrund istället för en vit. Det gör boken mycket fulare.
Okej, de är väl inte jättehemska, men den jag gillar minst (förutom Sveriges) är Frankrike 2. Finlands är jag också lite tveksam till, men jag gillar just själva iden med att de har med vargen och ansiktet.

Vad tycker du? Är det något omslag som du föll lite extra för? Lämna gärna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.