Translate

fredag 30 december 2016

Du, bara

Antal sidor: 340
Författare: Anna Ahlund
Huvudkaraktärer: John & Frank
Bokens handling: Det är sommar. Föräldrarna har dragit till landet och sextonåriga John och hans storasyster Caroline får klara sig själva i lägenheten i staden. Då dyker Frank upp och vänder upp och ner på hela Johns värld, men han är redan tingad av Caroline och hon är van att få som hon vill.
Vad jag tycker: Det här är en bok som jag för alltid kommer att hålla nära hjärtat och jag är så otroligt glad över att ha den signerad. Som jag skrev i Sofies julkalenderbloggstafett så gillar jag böcker som innehåller ett gay-par utan att det blir en grej av det, och det är något som boken har. Boken var snabbläst och blev aldrig långtråkig i och med att det inte fanns med något onödigt pladder på sidorna. Det kändes som att allt var noga övervägt och att alla ord som fanns i boken fanns där av en anledning.
Det var lätt att fortsätta och bara läsa vidare för att Anna Ahlund hela tiden får dig att fortsätta för att du så gärna vill ha svar på de frågor som dyker upp.
Jag gillar även karaktärerna. Alla var karaktärer som man brydde sig m och jag tror att det var för att jag upplevde karaktärerna som så mänskliga. Karaktärerna, i alla fall Frank, var också väldigt komplexa. Det är anledningen till varför han är min favorit karaktär.
Bästa karaktären: Frank

Omdöme: Något av det bästa jag har läst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.