Translate

tisdag 8 november 2016

NaNoWriMo 2016 | Dag 8

Om någon vill lägga till mig som sin NaNo-kompis så heter jag Bokslukaren. Jag finns både på den "vanliga" sidan och på young writers program.

Jag har inte skrivit mer är 20 minuter idag och det beror på att de två vakna timmar som jag har varit hemma på har jag varit tvungen att plugga på. Jag längtar till på torsdag när provet är över. Det sorgliga är dock att då måste jag börja plugga till ett annat prov som är nästa vecka.
Idag har i alla fall varit en spännande dag. När jag är på väg hem från skolan kör vår busschaufför in i en liten, liten by utanför vår lilla, lilla stad, men (tror jag) kommer på att han har kört fel och försöker vända för det finns en stor yta där som man kan vända på.
Problemet är bara att bussen fastnar för att marken är så hal. Hjulen får inget grepp så jag var fast där ute, mitt i ingenstans med cirka 30 andra ungdomar, i en halvtimme tills jag hade tur och blev hämtad av en bekant som ändå skulle åt ungefär det hållet.
Vad som hände med bussen sen vet jag inte. Jag antar att den på något sätt har kommit loss nu. En till lite rolig grej var ju att bussen stod tvärs över vägen så när nästa buss som skulle in där en kvart senare upptäcker att vägen är blockerad så är det redan försent att vända och så är två bussar fast där.
Jag tyckte ju att det här var jätteroligt och nu går vi tillbaka till något annat som också är roligt. Att skriva.
Idag skrev jag som jag nämnde i början inte så mycket, men jag fick ihop 281 ord och sammanlagt har jag 22624 ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.