Translate

lördag 5 november 2016

NaNoWriMo 2016 | Dag 5

Om någon vill lägga till mig som sin NaNo-kompis så heter jag Bokslukaren. Jag finns både på den "vanliga" sidan och på young writers program.

Just nu känner jag mig så otroligt lycklig! Jag gjorde det, jag fördubblade mitt wordcount! Idag har jag skrivit som en tok och jag har en känsla av att min familj börjar bli lite trött på mig nu då jag antingen sitter på mitt rum och skriver eller pratar om NaNo.
Som jag skrev igår så var det double-up day idag och det går då alltså ut på att man ska fördubbla sitt wordcount. I slutet på gårdagen hade jag 9646/9656 ord (det är lite oklart vilket av det som stämmer, men vi räknar på 9656 så att vi inte får för lite ord, det är bättre med för mycket än för lite) och det innebar att om jag skulle fördubbla mitt wordcount så skulle jag behöva ha 19312 ord när den här dagen var slut och när kvällen blev senare och senare kändes det mer och mer som att jag skulle missa målet med bara några hundra ord.
Jag brukar i regel skriva i 25-minuterspass och brukar då hinna skriva cirka 500 ord. När det var 24 minuter kvar till midnatt (enligt min underbara skrivstatistiksapp som jag kommer att göra en video om på min YouTube-kanal inom någon vecka för er som är intresserade) så hade jag 617 ord kvar att skriva, vilket inte går så bra överens med det tempo som jag brukar skriva i. Men det verkade som att jag fick någon superkraft de där 24 minuterna för jag skrev 686 (!!!!) ord. Jag måste verkligen ha velat lyckas med den här utmaningen så som jag skrev!
Just nu känner jag mig fortfarande väldigt sugen på att skriva mer, men klockan är snart 1 så vi får se hur jag gör. Just nu har jag i alla fall hur mycket inspiration som helst och jag är taggad på en till dag av NaNo. Det dumma är ju att skolan börjar nästa vecka igen och jag vet inte riktigt hur jag ska få tid över till att skriva då, men vi hoppas att det löser dig då. Jag åker ju buss i lite mer än två timmar varje dag så man tycker ju att det inte borde vara några problem, men då måste jag skriva på mobilen och det orkar jag inte... Nåväl, vi får se hur det blir, men just nu har jag verkligen bestämt mig för att jag ska vinna NaNoWriMo i år!
Så summan av dagens kardemumma är att jag skrev 9735 ord vilket betyder att jag har ett totalt wordcount på 19381. Och för att verkligen veta hur mycket tid jag lade ner på skrivandet idag frågar vi min underbara app och där står det 7 timmar och 26 minuter. Sen tillkommer det även några minuter som jag skrev under en virtual write-in som NaNoWriMo hade på YouTube, för de minuterna skrev jag inte ner.
Förlåt för ännu ett alldeles för långt inlägg. Jag kan trösta er med att det garanterat kommer att komma kortare inlägg längre in i November där allt som står är "Hann inte skriva något idag. Ska sova nu, Godnatt!"
Jag hoppas att det går jättebra för dig och ditt skrivande och att du vill komma tillbaka hit imorgon för att läsa mitt nya inlägg. Eller om du bara vill komma och se citatet så får du gärna göra det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.