Translate

fredag 2 september 2016

10 bra standalones

Här är en lista på tio standalones som jag tycker är bra. De flesta är ganska kända men jag hoppas du hittar något som du vill läsa.

Det händer nu
Av Sofia Nordin. Stella är den populära tjejen i klassen, men hon tycker att hon lever i en låtsasvärld. Hon vill berätta för alla att hon är förälskad i sin bästa kompis Sigrid.

Av Åsa Asptjärn.

Av Ingrid Remvall.

Expert på att rodna
Av Katarina von Bredow. När hennes mamma flyttar ihop med sin nya lärlek får Natalie följa med. På köpet får hon en ny ”bror”, Jerker. Hon dras in i hans trollkrets och märker hur känslorna sjuder och gnistrar i henne. Är hon kär?

Av Ruta Sepetys

Av Gayle Forman

Syskonkärlek
Av Katarina von Bredow. Syskonen Ludvig och Amanda älskar varandra. De vet att det är förbjudet, men kan inte låta bli och inleder ett kärleksförhållande.

Av Jandy Nelson

Av Ruta Sepetys.

Som jag vill vara
Av Katarina von Bredow. Jessica är tokkär i Arvid och nu ska hon på fest. De dansar, pratar och umgås hela kvällen. Men sen händer det som inte får hända. Jessica blir med barn. Vad gör man när man är 15 år och gravid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.