Translate

onsdag 3 augusti 2016

Throne of glass

Antal sidor: 421
Författare: Sarah J. Maas
Serie: Throne of glass #1
Huvudkaraktärer: Celaena Sardothien
Bokens handling: Celaena var landets bästa lönnmördare men hon gjorde ett stort misstag och blev fångad. Efter ett år som slavarbetare i saltgruvorna dyker Kapten Westfall upp. Han har ett erbjudande till henne. Om hon representerar prinsen i en turnering mot de mest farliga tjuvarna och lönnmördarna i världen - och vinner - så kommer hon att bli fri.
Vad jag tycker: Jag tycker att boken var jättebra och jag hade förmodligen tyckt att den var ännu bättre om jag inte hade hamnat i en reading slump mitt i boken. Hur som helst så tyckte jag att den var jättebra när jag väl läste ut den. Det är precis min typ av bok och att det sen är en retelling också gör bara boken bättre.
På baksidan till böckerna i The mortal instruments står det "Fantasy blir inte bättre än sin huvudperson", men jag tycker nästan att det passar bättre till den här boken. Celaena är en fullträff!
Bästa karaktären: Celaena (såklart)
Omdöme: Bra. Älskar karaktärerna.

Motsatsutmaningen: 12. En bok om en person som inte har några pengar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.