Translate

torsdag 4 augusti 2016

Olika länder, Olika omslag #7 | Harry Potter och hemligheternas kammare


Återigen så tänker jag klaga på att de inte kan göra snyggare omslag till Harry Potter. Den finns ett av de här omslagen, möjligtvis två, som jag tycker är ens lite fina. Jag kan inte ens förstå hur de tänkte när de gjorde omslaget till Frankrikes, Tysklands eller Italiens. Alla tre ser ut som omslaget till en bilderbok för barn och Italiens påminner mig väldigt mycket om Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige.
Sveriges är ett av de bättre, men min favorit är UK 2. USAs omslag är också helt ok, men om jag fick välja så skulle jag välja UK 2.
Notera också att i Tyskland har de skrivit ut J. K. Rowlings förnamn istället för att bara skriva ett J.
Vad tycker du? Vilket omslag är bäst eller sämst? Lämna gärna en kommentar!

2 kommentarer:

  1. Hej! Intressant att se de olika versionerna, och håller helt med dig om att de inte är direkt fantastiska. Jag gillar UK 2 och det svenska omslaget, det är vackert med fenix-fågeln. Och Harry Potter ser inte ut som en serie-figur... Haha :)
    Mvh
    www.amandasminnen.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på vissa av omslagen förstår jag inte hur de tänkte när de målade Harry!

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.