Translate

onsdag 10 augusti 2016

4 bästa stand alones

Jag är inte en person som gillar stand alones. Jag vill ha serier och Fantasy. Men här har jag i alla fall plockat ihop mina fyra favoriter.

Jag ger dig solen
av Jandy Nelson. Boken handlar om två tvillingar och deras liv, men en dag händer något och tvillingarna glider ifrån varandra.

Strimmor av hopp
av Ruta Sepetys. Boken är en historical fiction som utspelar sig i Litauen under andra världskriget. Huvudpersonen är en tjej som heter Lina och hon och hennes familj blir bortförda av den Ryska polisen.

Min pappa Ann-Christine
av Ester Roxberg. Jag vet inte riktigt hur man beskriver den här boken, men alla måste läsa den!

Det händer nu
av Sofia Nordin. Det här är min absoluta favorit. Den handlar om en tjej som blir kär i sin bästa kompis. Kommer inte ihåg jättebra, men jag minns att den är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.