Translate

onsdag 8 juni 2016

En sammanfattning av Shadowhunters

Nu är det ju drygt två månader sedan som sista avsnittet sändes och sammanfattningen jag planerade att skriva på serien har bara blivit mer och mer uppskjuten, men här är den.
Man kan väl säga att jag varken var besviken eller imponerad av serien. Jag hade inte jättehöga förväntningar på att serien skulle matcha böckerna av det enkla skälet att jag slapp bli besviken för att det inte gjorde det. Men jag var inte heller imponerad för så bra var den inte. Det som skulle ha imponerat mig mest skulle ha varit om serien hade matchat böckerna.

Jag skulle säga att Shadowhunters var rätt okej så länge du inte går in med inställningen att den ska vara lik böckerna. Det finns spår av böckerna, men det är ett hopplock av saker som händer i flera olika böcker. Jag tycker dock att karaktärerna blev bra så se gärna serien men förvänta dig inte att den ska vara i närheten av vad böckerna är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.