Translate

söndag 8 maj 2016

Vilket är ditt bästa tips till en läsare?

Just nu håller jag på att utarbeta en videoidé till min Booktubekanal och jag skulle vilja ha lite tips och idéer från er. Videon går helt enkelt ut på att jag ska lista olika tips och trix som gör att man får ut mer av sin läsning. Min fantasi är på botten just nu så det skulle verkligen hjälpa om ni delade med er av era bästa tips för en läsare. Det spelar ingen roll om tipset är för en läsvan människa, en som inte läser så mycket, eller för en bokbloggare som ska skriva en recension efteråt.
Hur gör ni för att hinna med läsning? Hur gör ni för att göra läsningen enklare eller roligare? Hur undviker man spoilers? Hur gör ni för att komma ur en reading slump? Eller bättre, hur gör ni för att undvika en reading slump? Hur gör man när man ska åka på semester? Den stora frågan är, hur gör man för att göra en läsares liv perfekt?

Har ni några tips och trix så skriv dem jättegärna i kommentarerna. Desto fler tips desto bättre. Det kan vara vad som helst så länge det har med läsning, böcker och bokbloggar/booktube att göra.

2 kommentarer:

  1. Jag är ganska övertygad om att det faktum att jag inte har en tv gör att jag får mer tid till läsning. Sedan är jag en ganska stor ensamvarg så att sitta hemma och läsa passar mig faktiskt perfekt. Ibland kommer så klart lässvackor men jag brukar försöka att inte pressa mig ut ur dem, då kan jag göra annat än läsa ett tag och till sist kommer alltid lusten tillbaka :).Ett annat sätt att få mer tid att läsa är att alltid ha en bok med sig, det blir ju lite tid att slå ihjäl ibland under dagarna om man väntar på buss eller har lunchraster eller väntar på att träffa någon eller vad som helst. Vill man inte bära runt på en bok så kan man ju ha ljudbok i telefonen :)

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.