Translate

tisdag 3 maj 2016

Om jag stannar

Antal sidor: 192
Författare: Gayle Forman
Originaltitel: If I stay
Huvudkaraktär: Mia
Bokens handling: Mia och hela hennes familj är med om en bilolycka. Hennes föräldrar dör och Mia blir svårt skadad. Hon ser sig själv sitta i bilen och sedan åka iväg i en ambulans.
Under 24 timmar får vi följa med Mia i hennes tankar och tillbakablickar och vi lär känna hennes liv. Men nu står Mia inför det svåraste valet någonsin. Leva vidare trots att hon har förlorat sin familj eller släppa taget.
Vad jag tycker: Jag gillar idén till den här boken. Den känns väldigt unik och inte som något som är gjort tio gånger om. Man fick höra om alla roliga grejer som Mia har varit med om i sitt sjuttonåriga liv. Ibland blev det lite tråkigt och man ville tillbaka till sjukhuset för att veta vad som skulle hända, men ibland kunde det vara riktigt intressant. Dock tyckte jag att vissa av tillbakablickarna saknade betydelse för storyn i övrigt och jag vill gärna att allt som händer har en poäng.
Bästa karaktären: Adam
Omdöme: Bra.

Motsatsutmaningen: 6. En bok om någon som förlorar något viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.