Translate

torsdag 5 maj 2016

Movia Reaction: Harry Potter and the order of the phoenix

Varning! Du bör ha läst boken eller sett filmen för att läsa inlägget! Spoiler förekommer!

Jag insåg precis att jag kanske borde ha skrivit det här inlägget direkt efter att jag sett filmen och inte en vecka senare.
Jag kommer inte ihåg så mycket av vad jag tyckte mer än att den var stressad, men det var ju trots allt något jag hade förväntat mig.
Jag tyckte att slutet var känslosammare i boken när Sirius dog än i filmen och jag brukar ofta vara tvärt om. Jag tycker att det blir mycket känslosammare när musik och så läggs på. I filmen så var inte de delar där Harry pratar med Dumbledore med och det var de som var bäst.
Men som i de tidigare Harry Potter-filmer där det saknats mycket från boken är det ändå bra ihopknutet och inte som i vissa filmer (t ex: cirkeln) att man inte fattar något bara för att man inte har läst boken.

Okej, det blev ett ganska kort inlägg för jag kommer inte ihåg så mycket mer av vad jag tänkte om Harry Potter and the order of the phoenix, men du får gärna lämna en kommentar och berätta vad du tyckte om filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.