Translate

söndag 1 maj 2016

Mitt bokiga april 2016

Lästa böcker:
Harry Potter och fenixorden av J. K. Rowling
Om jag stannar av Gayle Forman
Fjärilarnas stad av Ingrid Remvall

Lästa sidor: 1426
Tegelstenar (över 500 sidor): 1

Bästa bok: Harry Potter och fenixorden
Sämsta bok: Fjärilarnas stad

Kvinnliga författare: 3
Manliga författare: 0

Lånade böcker: 0
Egna böcker: 3
E-bok/ljudbok: -

Nytillskott:
Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Mörkersikt av
The unofficial Harry Potter cookbook av
Fantastic beasts and where to find them av J. K. Rowling
Fjärilarnas stad av Inger Remvall

Kommentar: Sett till antal sidor så har jag läst ganska mycket, men till antalet böcker kunde det ha varit bättre. Likaså min regelbundna läsning. Jag räknar men att försöka läsa en bok per vecka och jag lyckades utmärkt med Harry Potter och fenixorden som är den tjockaste boken jag någonsin har läst, men sen läste jag inte på två veckor. Jag har bara en förklaring. Reading slump.

Som tur var avslutades månaden med Dewey´s 24 hour read-a-thon och jag läste två böcker till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.