Translate

fredag 6 maj 2016

Fjärilarnas stad

Antal sidor: 234
Författare: Ingrid Remvall
Huvudkaraktärer: Vega & Fenix
Bokens handling: 18-åriga Vega bor på utsidan av muren. De som bor där ska vara stadens arbetskraft och helst varken synas eller höras. En natt smyger Vega och hennes kompis in i staden och där träffar hon Fenix.
Men under stadens glänsande fasad gömmer sig mörka hemligheter och Vega inser att det finns en koppling mellan henne och de attacker och kidnappningar som skakar staden.
Vad jag tycker: Boken var väldigt koncentrerad. Allt som hände, hände väldigt tätt. Det är bra för då slipper man alla tråkiga delar, men ibland behövs det lite tråkigare delar för att de bättre ska uppskattas mer. Men andra ord, det hade inte gjort något om det inte var riktigt så koncentrerat.
Sen gillade jag inte språket jättemycket. Det var egentligen inget speciellt med det, men det kändes lite tafatt vilket gjorde att jag hade svårt att komma in i berättelsen.
Bästa karaktären: Lucy (fastnade egentligen inte för någon särskilt mycket)
Omdöme: Bra.

Motsatsutmaningen: 19. En bok där titeln innehåller 3 a:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.