Translate

onsdag 11 maj 2016

5 böcker att se fram emot i sommar

Bildresultat för glassvärdetGlassvärdet
Av Victoria Aveyard. Jag har dock inte läst röd drottning än, men det hindrar mig inte från att se fram emot Glassvärdet. Jag ska se till att läsa båda två så snart som möjligt.
Bildresultat för själarnas bibliotekBoken ges ut på Modernista i Maj.

Själarnas bibliotek
Av Ransom Riggs. Det är hela två år sedan som jag läste de två första böckerna i serien och jag kommer inte ihåg jättebra vad som hände, men jag är så sjuukt taggad!
Boken ges ut på Rabén & Sjögren den 15 juni.

Himmelska eldens stad
Av Cassandra Clare. Jag kan knappt fatta det. Sista delen i The Mortal instruments. Det var två år sedan jag började läsa dem också. De har dock kommit ut regelbundnare och jag kommer ihåg vad de handlar om.
Boken ges ut på Bonnier Carlsen den 15 juni.

Bildresultat för hemsökta bokHemsökta
Av Magnus Nordin. Jag såg den här boken nu när jag kollade igenom vilka böcker som skulle ges ut i sommar och den verkade jättebra. Jag vill börja läsa lite fler kusliga böcker.
Boken ges ut på Bonnier Carlsen den 24 maj.

Kraften
Av Siri Pettersen. Ja, okej. Den har redan kommit ut, men jag har totalt missat det och den stod med i deras sommarutgivning så den får en plats här också.

Boken har getts ut på B|Wahlströms den 27 april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.