Translate

onsdag 30 mars 2016

Olika länder, Olika omslag #5 | Rubinröd

Jag gillar att sitta och googla på vad olika kända böcker har för olika omslag i olika delar av världen. Det är så intressant att se hur de ser ut i olika länder. I den här serien tittar jag på omslagen från en speciell bok och jämför, diskuterar och säger vad jag tycker.


Idag har jag faktiskt en favorit. Nåja, två favoriter. Det är det franska omslaget och det från Vietnam som jag gillar bäst. De ser så välarbetade ut och har mycket detaljer, men det är fortfarande inte rörigt.
Jag har aldrig varit så förtjust i det tyska omslaget. Jag gillar inte att färgen är så rosa när boken heter rubinröd. Dock ser det väldigt bra ut om man visar den hela trilogin tillsammans för omslagen matchar så mycket.

Nu när jag tittar på bilden igen så undrar jag varför jag inte skrev med Norge på favoriter. Den är faktiskt finare än både Frankrikes och Vietnams omslag. Så vi omformulerar det hela och säger att Vietnam och Frankrike är nästan favoriter, så får Norge ta hem förstaplatsen.

2 kommentarer:

  1. Det ifrån Vietnam var riktigt fint! Även det svenska och "originalet" är också bra. Tycker dock att Frankrikes inte var så fint, är inte jätte förtjust i människor på bokomslag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Vietnams var riktigt fint!
      Angående Frankrikes så, om man ska vara mer exakt än vad jag var i inlägget, så läste jag någon stans att det även är filmomslaget till boken. Förmodligen därför det är människor på :)

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.