Translate

måndag 7 mars 2016

Olika länder, Olika omslag #4 | Divergent

Jag gillar att sitta och googla på vad olika böcker har för olika omslag i olika delar av världen. Det är så intressant att se hur de ser ut i olika länder. I den här serien tittar jag på omslagen från en speciell bok och jämför, diskuterar och säger vad jag tycker.


Jag blev faktiskt förvånad över hur svårt det var att hitta olika Divergent-omslag. Jag trodde att det skulle vara mycket lättare med tanke på hur populära de böckerna är.
Jag gillade nästan alla omslag som jag fick fram. De jag inte gillade var de från Storbritannien. Det röda påminde mer om Hunger games än Divergent.
Norge var lik originalet men hade ändå en liten tvist på det. Frankrikes gillade jag också mycket. Den påminner lite om originalet för den har eldsflamman, men den känns lite renare.
Bosniens och Italiens var inte heller dumma. De kändes lite mer divergent och var inte lika snälla och lugna som det norska och franska omslagna. Och elden på det bosniska ser mycket verkligare ut.
Min favorit blir dock det franska omslaget. Jag gillade att det kändes simpelt, men ändå hade detaljer.
Vilket är ditt favoritomslag? Lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.