Translate

måndag 21 mars 2016

Holes

Antal sidor: 236
Författare: Louis Sachar
Huvudkaraktärer: Stanley
Bokens handling: Stanley skickas till Camp green lake för att han sägs ha stulit ett par skor. Camp green lake är ett ställe för ”bad boys” där de tvingas att gräva ett hål varje dag. Hålet ska vara 5 feet brett och 5 feet djupt. Men vad finns egentligen att hitta under det uttorkade sjön?
Vad jag tycker: Det tog alldeles för lång tid innan det började hända något, men när det väl gjorde det så var den ok. Jag tycker att man ska komma in i en bok direkt, men här så var man tvungen att läsa halva boken innan det händer något mer än att folk gräver hål. Men jag tror att boken hade varit bra om det hade varit lite mer driv i.
Bästa karaktären: Zero
Omdöme: Helt ok.

Motsatsutmaningen: 5. En bok där man hittar en skatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.