Translate

tisdag 8 mars 2016

Berättelser från Englesfors

Antal sidor: 112
Författare: Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Illustratörer: Kim W. Andersson, Karl Johnsson & Lina Neidestam
Serie: Engelsforstrilogin
Bokens handling: Den här serieromanen utspelar sig mellan Eld och Nyckeln. Mona Månstråle använder klassiska tarotkort för att visa oss det förflutna, nutiden och framtiden i åtta berättelser om de utvalda.
Vad jag tycker: Det var ett tag sedan jag läste Engelsforstrilogin och det här var en bre uppfräschning för minnet. Jag tycker att de har fått till bilderna på karaktärerna bra – förutom Adriana då, men vad kan man begära – och jag gillar att det på ett sätt är Mona som berättar allt för oss. Hela idén med tarotkorten tycker jag var ganska fyndig.
Bästa karaktärerna: Elias & Mona
Omdöme: Bra.

Motsatsutmaningen: 58. En bok med en svensk huvudkaraktär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.