Translate

torsdag 10 mars 2016

5 böcker att läsa om du inte är på humör för fantasy

Som ni vet så är min favoritgenre Fantasy, men idag tänkte jag tipsa om .. böcker att läsa om du inte känner för att läsa fantasy. Jag ska dock också nämna att jag inte räknar med Dystopier här.

Det händer nu
Av Sofia Nordin. Boken handlar om Stella som är kär i sin bästa vän Sigrid. Hon vill säga det, men vet ju inte vad Sigrid känner, och vad kommer alla andra att tycka.

Som jag vill vara
Av Katarina von Bredow handla om Jessica 15 år. Hon blir ihop med sin drömkille, men då händer det som inte får hända. Vad gör man när man är 15 år och blir med barn?

Dolda tecken
Av Emma Askling. Fabian tvingas tillbringa sportlovet med Julia i ett hus hans pappa har ärvt av en avlägsen släkting. Huset kallas Villa Fridhem. Konstiga saker börjar hända och en gammal trasig radio börjar fungera. Rykten säger att det spökar i Villa Fridhem.

Strimmor av hopp
Av Ruta Sepetys. En historical fiction som handlar om Lina och hennes familj lever i Lettland under andra världskriget. En kväll kommer Stalins hemliga polis och slår in dörren till Linas hus. Familjen förs till ett sibiriskt fångläger där de tvingas uthärda polarvintern under omänskliga förhållanden.

Om jag inte märks
Av Josefin Roos. Emma och Ella har alltid varit bästa kompisar, men när de börjar åttan förändras allt. Ella umgås med niorna och gör saker hon inte mår bra av. Emma inser att hon kan hjälpa både sig själv och Ella, men för att göra det behövs både kärlek och mod.

2 kommentarer:

  1. De två förstnämnda låter intressanta, jag måste googla vidare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hoppas du tycker någon är bra!

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.