Translate

torsdag 18 februari 2016

Varför jag bokbloggar

Under våren 2014 så hittade jag för första gången en bokblogg. Det var ungefär ett år efter att jag började läsa mer och jag tyckte att det var jättekul med en blogg om böcker. Jag googlade på bokbloggar och hittade ett antal olika.
Jag hade redan innan en blogg med djurbilder på och under sommarlovet startade jag en ny blogg om böcker. När jag startade bloggen så trodde jag att jag kanske högst skulle hålla på i några månader innan jag tröttnade. Så blev det ju inte riktigt.
Jag tror att anledningen till att jag älskar att bokblogga och har fortsatt med det är för att jag kan prata om hur mycket böcker som helst och vara hur nördig som helst, och det är fortfarande folk som är intresserade. I verkliga livet så känner jag bara några få personer som jag verkligen kan diskutera böcker med.
Om det är en bok nu som jag är helt uppspelt över så behöver jag inte tjata om det på mina vänner eller min familj och tråka ut dem. Jag kan skriva det här och på köpet få respons också.

Bokbloggar du också eller har du funderat på att börja? Vad tycker du är roligast med bokbloggandet? Lämna gärna en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.