Translate

fredag 19 februari 2016

Sena Nyheter: Mina åsikter om Harry Potter and the cursed child

Som vanligt kommer jag lite efter alla andra med nyheter, vilket är anledningen till att jag sällan skriver om det. Det är också för att jag vill ha ett bra underlag så att det jag skriver är sant.
Så, tydligen ska det komma en ny Harry Potter-bok som nästan alla är superhypade över, men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag har ju visserligen nyss börjat läsa Harry Potter, men jag är lite tveksam till den nya boken.
Det är ju ingen nyhet att det ska spelas en teater i London till sommaren som heter Harry Potter and the cursed child. Nu ska den tydligen bli en bok också.
Jag garanterar inte sanningshalten i det här, men vad jag har hört så är boken baserad på pjäsen och inte tvärt om. Någon stans läste jag också att boken skulle vara mer som ett manus än en skönlitterär bok. Det är framför allt de två faktorerna som gör mig lite tveksam. Ärligt talat skulle jag hellre se teatern.
Vad tror du? Är du tveksam som jag eller tror du att det kan bli riktigt bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.