Translate

onsdag 10 februari 2016

Movie Reaktion: Shadowhunters avsnitt 5 | Moo Shu to go

Varning! Du bör ha läst boken eller sett filmen för att läsa inlägget! Spoiler förekommer!

Okej. Jag hade inte tänkt skriva en Movie Reaction idag, men eftersom det här var det mest awkward avsnitt som har släppts så blev jag tvungen. Så ett tips. Om du inte vill höra mig klaga en massa, sluta läs nu. Annars är det bara att fortsätta!
Det första som jag reagerade på var när Alec och Jace pratade och Alec sa till Jace att det som hände med demonen i förra avsnittet, alltså när den tog ett minne av personen som man älskade mest och det från Alec dök upp en bild på Jace, var sant och att Alec älskade honom mest. Redan då börjar det bli konstigt och när Jace sen säger ”Jag älskar dig också” vilket för övrigt var en replik som gjorde mig förvirrad först innan han tillade ”Vi är ju Parabatai
Det andra jag tänkte på var: Varför ska alla skrika när de blir märkta? Det låter som att någon har stuckit en kniv in i dem eller något. Jag förstår inte poängen med det. Jag ser ingen poäng i det. Det gör bara alltihop ännu konstigare.
Sen har vi det med att saker tycks dyka upp från ingenstans. När de var i Clarys hus och Alec går iväg för att han hör något. När han kommer ut på gården så trollas det fram ett koger med pilar i som hänger över hans Axel. It was… Just, no. It didn´t work.
Och det sista: Varför vill alla ha de dödligas bägare? Valentine vill ha den för att kunna besegra skuggjägarna och skuggjägarna vill ha den för att Valentine inte ska vinna. Det förstår jag. Vad jag inte förstår är varför vampyrerna och varulvarna vill ha den. Vad händer egentligen? What is going on?
Jag förstår inte poängen med alla dessa ändringar.
Vad tyckte du om avsnitt 5? Är du lika irriterad som jag? För tro mig jag försöker att gilla den här serien och hittills har jag gjort det. Om inte annat för att jag har gillat karaktärerna, men nu börjar det gå utför med dem också. Jag hoppas att de kan rädda upp det här för jag vill verkligen tycka om serien.

Så vad tycker du? Lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.