Translate

torsdag 4 februari 2016

Movie Reaction: Shadowhunters avsnitt 4 | Raising hell

Förlåt för att det här inlägget inte kom upp igår. Det är faktiskt så enkelt att jag inte ens kom ihåg att ett nytt avsnitt släpptes. Jag vet, jag skäms. Jag såg avsnittet i morse innan jag åkte till skolan så det får bli dubbla inlägg idag istället.

Varning! Du bör ha läst boken (city of bones) eller sett filmen för att läsa inlägget! Spoiler förekommer!
En bra sak är att handlingen äntligen börjar komma igång. En dålig sak är att handlingen är helt åt skogen.
Jag har ju sagt att jag inte ska klaga på huruvida serien följer boken eller inte. Men nu har det spårat ur mer än lovligt. Jag kan dock ändå inte säga att serien är dålig, för då ljuger jag. Den är bra och medans jag tittar på den tänker jag inte så mycket på alla avvikelser från boken.
Det här var andra gången som jag såg ett avsnitt med svensk text och det störde mig lika mycket denna gång. Till vissa filmer så är det ju helt okej att se med svensk text och översättningen är bra, men översättningen här är hemsk. Och då är det inte bara enstaka ord som jag stör mig på, utan helheten. Dock så var det ett ord där översättningen störde mig den härgången också. Greater demon. I den svenska boken står det inte större demon, eller vad det nu var de hade översatt det med i serien. I boken står det härskardemon.
Relationerna mellan karaktärerna är det enda som jag verkligen tycker att de har lyckats med. Sättet som Alec kollade på Magnus. Alecs reaktion när Demonen tar (eller vad den nu gjorde) hans minne of Jace och alla insåg att han gillade Jace. Hur Alec bara: ”It´s not true.”. Jag tycker verkligen att de har lyckats med alla relationer. Även scenen där Jace och Alec spårar Magnus gillade jag väldigt mycket.

Vad tyckte du om gårdagens avsnitt av Shadowhunters? Stör du dig på att den inte följer handlingen, eller är du som jag och rycker på axlarna och tycker att det är bra ändå? Vad tycker du om relationerna mellan karaktärerna? Jag längtar tills vi får se mer av Malec.

2 kommentarer:

  1. Tycker precis som dig att de har fått till kemin mellan karaktärerna riktigt bra. Minns bara småsaker från boken men gillar verkligen serien och längtar att få se fortsättningen som jag hoppas kommer snabbt! Yes jag är addicted

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar också extremt mycket efter fler avsnitt :)

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.