Translate

lördag 6 februari 2016

Movie Reaction: Beautiful creatures

Jag har hittat den. För ungefär 9 månader sedan lånade jag filmen Beautiful Creatures från biblioteket och tittade på. Sen skrev jag en movie reaction som jag aldrig publicerade. Den gick upp i rök. Men häromdagen så hittade jag den. Jag hade inte skrivit den på datorn utan i ett skrivblock. Hur som helst. Här är den.
Varning! Du bör ha läst boken eller sett filmen för att läsa inlägget! Spoiler förekommer!

Okey. Det var ett tag sedan jag läste boken och jag minns den inte så bra, men vad sjutton hände i slutet? Jag fick det inte att stämma alls.
Trots (eller på grund av) att jag har läst boken så hänger hag inte med. Eller rättare sagt. Jag får det inte att gå ihop med böckerna. Om jag minns rätt så blir inte lena tagen förrän i slutet på andra boken och den här filmen var bara första boken. Eller? Jag får inte ihop det.
Det här är den värsta bok till film-filmen som jag någonsin har sett. Vad jag minns var de inte i besvärjarbiblioteket innan andra boken.
Och biblioteket. Det var helt olikt boken och blev därför inte lika spännande. I boken är det öppen konstiga tider och inte som i filmen, när som helst.
I boken fanns det också en bibliotekarie. Jag menar: Amma är inte bibliotekarie. Jag kommer inte ihåg vad bibliotekarien hette men hon var en av mina favoritkaraktärer.
En annan sak som jag saknade var sången sixteen moons. Jag hade faktiskt räknat med att den skulle vara med. Sången är ju en viktig del i när man löser gåtan.
Kort och gott: Allt gick för fort och hände i fel ordning (bok), men jag blev 
väldigt taggad på att läsa vidare i serien.

Som ett kort tillägg kan jag väl säga att nio månader senare har jag fortfarande inte läst tredje boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.