Translate

lördag 20 februari 2016

7 böcker jag önskar blev film

Dimensioner
Av Sofie Berthet. En extremt bra bok som helt klart förtjänar en film.

Den skrikande trappan
Av Jonathan Stroud. Den här boken tyckte jag var jättebra och den skulle bli. Jag tror att de här lite småkusliga scenerna skulle bli riktigt bra med musik till.

Eld (engelsforstrilogin)
Av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Jag vet inte vad de har sagt om det, men jag vill så gärna att de ska göra en fortsättning på Engelsforstrilogin. Vissa gillade inte första filmen, men jag tycker att den var helt ok och vill gärna ha en fortsättning. Är dock fortfarande sur över att Mona inte var med i filmen.

Cinder
Av Marissa Meyer. Det är bra böcker som skulle kunna bli riktigt bra film. Filmen skulle också kunna bli helt katastrofal, men vi kan ju alltid låtsas att den blir bra.

Rubinröd (ädelstenstrilogin)
Av Kerstin Gier. Jag har dock hört någonstans att den finns som tysk långfilm, men hur som helst så vill jag se den.

Mörk ängel (önskemånglarens dotter)
Av Laini Taylor.

Liv och död

Av Stephenie Meyer. Mest för att jag vill se hur Edythe ser ut. Är hon lika snygg som Edward?

Vilken bok önskar du blev film?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.