Translate

lördag 2 januari 2016

Nytt år, nya möjligheter | Mina läsmål 2016

Okej. 2015 års läsmål gick inte som planerat, men det hindrat mig inte från att sätta nya mål för i år. Nytt år, nya möjligheter som man brukar säga. I år har jag radat upp med en del nya mål, och vem vet, det kanske blir fler.

Det första målet jag har för i år är att läsa 40 böcker. Jag hade samma mål 2015 men lyckades inte riktigt. Jag läste bara 36 böcker, men jag tror faktiskt att jag kommer att lyckas i år.

Mitt andra mål är att läsa 5 böcker på engelska. Förra året hade jag som mål att läsa 2 på engelska och jag läste tre, så jag tänkte att vi siktar högt i år. Jag tror faktiskt att jag kommer att klara det, speciellt med tanke på att jag fick en del engelska böcker i julklapp.

Mål nummer tre är att läsa ut Harry Potter-böckerna. Jag började bekanta mig med Harry Potter i somras och satte då som mål att jag skulle hinna läsa tre av Harry Potter-böckerna innan året tog slut. Det gjorde jag inte. Jag läste bara 2 stycken, men nu har jag fått bok tre och fyra så nu blir det läsa av.

Att läsa klart 5 serier blir mitt fjärde mål. 2015 påbörjade jag 15 serier och avslutade en. Så att läsa ut några serier är verkligen behövligt. Jag skulle gärna se att jag läser ut ännu fler serier. Speciellt med tanke på att jag säkerligen kommer att börja med ännu fler i år.


Vad är era mål för 2016? Lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.