Translate

torsdag 26 november 2015

Odinsbarn

 Antal sidor: 661
Författare: Siri Pettersen
Originaltitel: Odinsbarn
Serie: Korpringarna #1
Huvudkaraktärer: Hirka, Rime, Urd
Bokens handling: Hirka är en svanslös femtonårig tjej. Hon får veta att hon är ett Odinsbarn, ett odjur från en annan värld, och myten säger att de för med sig röta och död.
Samtidigt dras gamla maktkamper upp igen, krig hotar att bryta ut och folk överger sina hem i fruktan för varelser som ingen har sett på tusen år.
Vad jag tycker: So Amazing. Jag gillade verkligen karaktärerna och handlingen i stora drag. Dock tycker jag att vissa delar i boken var lite sega. Annars var den jättebra. Spänningen byggdes upp allt eftersom man kom längre och längre in i boken och det var jättebra. Däremot är jag inte nöjd med slutet. Det var i alla fall inget slut som gjorde mig sugen på att läsa nästa bok eftersom jag tycker att det var ett bra slut.
Bästa karaktärerna: Rime & Ramoja
Läsutmaning: 55. Läs en bok med originalutgivningsåret 2013.

Betyg 5/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.