Translate

onsdag 9 september 2015

Cinder

Bildresultat för Cinder svenska
Antal sidor: 326

Författare: Marissa Meyer
Originaltitel: Cinder
Serie: The lunar chronicles #1
Huvudkaraktär: Cinder
Bokens handling (från adlibris): Cinder, begåvad mekaniker till yrket, är en cyborg. Hon är en andra klassens medborgare med ett mystiskt förflutet, vars styvmamma klandrar henne för hennes styvsysters sjukdom.
Men när den snygge prins Kai kommer in i hennes liv upptäcker hon plötsligt att hon hamnat mitt i en intergalaktisk kamp och dragits in i en förbjuden attraktion.
Cinder slits mellan plikt och frihet, lojalitet och förräderi, och tvingas nu att gräva fram hemligheter om sitt förflutna om hennes värld ska ha någon framtid.
Vad jag tycker: En jättebra bok. Jag älskar det här med att det är en framtida version av en klassisk saga. Det gör böckerna så bra, för samtidigt som det är en helt ny handling så känner man igen den.
Bästa karaktären: Peony
Kaosutmaning: 5. Läs en bok av en författare med initialerna M. M.
Betyg 5/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.