Translate

torsdag 23 juli 2015

Fallna änglars stad



Varning! Kan innehålla spoiler från tidigare delar!

Antal sidor: 468
Författare: Cassandra Clare
Originaltitel: City of fallen angels
Serie: The mortal instruments #4
Huvudkaraktärer: Clary, Jace, Simon
Bokens handling: Det är fred och Clary och Jace är tillbaka i New York. Clary tränar för att bli en skuggjägare och, det viktigaste av allt, Clary och Jace kan äntligen vara tillsammans. Men, någon har börjat mörda skuggjägare och Clary dras in i en kedja av händelser som gör att hon riskerar att förlora alla hon någonsin har älskat. Till och med Jace.
Vad jag tycker: Som vanligt gillar jag Cassandra Clares böcker men den här var inte lika bra som de tidigare i serien och nådde därför inte riktigt upp till förväntningarna. Trots det var det fortfarande jättebra och det var svårt att förutse händelserna.
Och slutet. Jag hade verkligen inte förväntat mig att det skulle sluta . Den kan inte sluta så. Jag hade tänkt läsa City of lost souls men eftersom jag har mycket annat jag vill läsa i sommar så blev det inte så. Jag väntar tills nästa år när den kommer på svenska.
Bästa karaktärerna: Alec, Maia & Kyle
Läsutmaning: 20. Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är av änglablod
Betyg 5/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.