Translate

onsdag 17 juni 2015

De odödligas regler


Antal sidor: 459

Författare: Julie Kagawa

Originaltitel: The Immortal Rules

Serie: Edens Blod #1

Huvudkaraktär: Allison Sekemoto

Bokens handling: Boken utspelar sig i en framtid där vampyrerna styr världen. Allison lever i ytterkanten och varje dag är en kamp. Hon hatar vampyrerna av hela sitt hjärta. Tills den dag hon blir en av dem… Hon ger sig av utanför stadens murar och där möter hon en grupp människor som letar efter en legendarisk ö.

Vad jag tycker: Den här boken var rätt så okej för att vara vampyrbok. Det är en sorts vampyrbok som jag inte har läst någon gång. Att kombinera framtid och vampyrer är en bra idé, men dock var den ingen bok som riktigt föll mig i smaken. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag tror det var för att jag inte kände något band till karaktärerna.

Bästa karaktärerna: Zeke, Kanin

Kaosutmaning: 19. Läs en bok med ett pronomen i titeln


Läsutmaning: 31. Läs första boken i en serie
Betyg 4/4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.