Translate

måndag 11 maj 2015

Sötaste Klara

Sötaste Klara

Antal sidor: 143

Författare: Sofia French

Originaltitel: Sötaste Klara

Serie: -

Huvudkaraktär: Klara

Bokens handling: Klara träffar en kille på nätet som heter Markus och blir ”dödligt förälskad” i honom. Efter 48 dagar åker hon för att träffa honom men något går åt skogen.

Vad jag tycker: Det här var en helt okej bok, men den hamnar definitivt inte på min topplista. Jag tyckte inte att det fanns den spänningen som jag ville ha där. Den var däremot inte så seg som jag tycker att verklighetsbaserade böcker kan vara, när de berättar allt in i minsta detalj och precis allt karaktärerna gör: Jag vaknade och åt frukost. Jag gick till skolan. Vi hade matteprov. Osv.
Så var inte den här boken utan bara det viktigaste var med och mycket beskrivningar av känslor. Trots det var det inte en bok som föll mig i smaken. Tyvärr.

Bästa karaktären: Johannes

Kaosutmaning: 31. Läs en bok från ett för dig nytt förlag (Alvinia förlag)

Läsutmaning: 65. Läs en bok som är baserad på en sann historia
Betyg 3/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.