Translate

onsdag 29 april 2015

Läsa på engelska... 2.0

Hm. Tidigare i år skrev jag ett inlägg om att läsa böcker på engelska. Jag var inte så bra på engelska men jag tror att jag har blivit mycket bättre sen jag började titta mycket på Booktuber. (Om du vill läsa det gamla inlägget så finns det här)
Nu har jag börjat läsa en annan bok på engelska och den här gången gillar jag det faktiskt. Min kompis tjatade på mig att jag skulle läsa The inferna Devices innan jag läste klart The Mortal Instruments, så nu har jag börjat med första boken i The Infernal Devices, Clockwork Angel.
Jag måste erkänna att det går ganska bra. Jag har läst 198 sidor av 479. Det enda är att det går lite långsammare att läsa på engelska än svenska. Om man inte ger sig så går det till sist. Det finns ju så mycket mer böcker på engelska än svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.