Translate

torsdag 16 april 2015

Böcker, Sverige och Booktube

Det kanske bara är jag som upplever det så här, men varför är böcker större i USA än i Sverige, om ni förstår vad jag menar. Alla pratar mycket mer om böcker och det har ju blivit både Booktube och Bookstagram av det. Det finns lite i Sverige, men inte alls lika mycket. Hittills har jag bara hittat en svensk ”Booktuber” som är aktiv. Från USA finns det massvis. Ok, USA är mycket större än Sverige, men jag hittade en.
Jag tycker att bloggarna är rätt så kul att det finns, och det finns en hel del bokbloggar (fler än jag trodde från början) men varför så lite bokiga klipp på Youtube?
Tycker du också att det finns för lite svenska Booktubers eller tycker du att det är bra som det är. Kommentera vad du tycker!


Ps. Ingen kan göra allt men alla kan göra något och därför har jag nyligen startat en Booktubekanal. Kolla jättegärna in den och glöm då inte att prenumerera. Sök på Elin Bokslukaren eller klicka här för att komma till min kanal. Det skulle göra mig jätteglad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.