Translate

tisdag 28 april 2015

6 böcker i min bokhylla som jag är taggad att få läsa

De odödligas regler
av Julie Kagawa. Jag köpte boken på bokrean för den verkade bra. Det är typ Dystopi och fantasy kombinerat och det är mina favoritgenrer. Sen läste min kompis också boken nyss och tyckte att den var jättebra.

Porten
av Astrid Ahlberg. Fantasy är det bästa jag vet. I den här boken hittar Miranda en port som leder till en annan värld och det verkar som en idyllisk värld. Jag bara dras till boken. Det är nog det fina omslaget.

Borde vara död
av Pål Eggert. Jag vet nästan ingenting om vad den handlar om, mer är att det är en fantasy bok. Omslaget är ju snyggt också.

Rör mig inte
av Tahereh Mafi. Jag fick den på min födelsedag och har hört mycket bra om den. Det är en bok med lite övernaturliga saker. Så jag är jättetaggad på att få läsa den.

Under trottoaren
av Pernilla Glaser. Den är jag mest taggad över att få läsa bara för att den låte som en så konstig bok när man läser på baksidan. Det känns som att kommer hända konstiga saker i boken men det kanske är titeln som gör det.

Sötaste Klara

av Sofia French. Den handlar om en tjej som blir kär i en kille på internet och åker för att träffa honom. Jag vet inte varför jag lockas av att läsa den här boken, men det känns väl trevligt med lite omväxling mot all fantasy.

2 kommentarer:

  1. Två av dem har jag ju läst :) De odödligas regler är väldigt bra, men lite långsam tyckte jag.. Borde vara död tyckte jag mest var konstig :S resten låter alla intressanta, hade inte hört om någon (?) av dem innan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste nästan inte vad någon av dessa böcker var för några innan jag köpte/fick dem. Den enda av de här böckerna jag hade hört talas om innan jag köpte/fick dem var Rör mig inte.
      Vi får väl se vad jag tycker om Borde vara död när jag har läst den ;)

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.