Translate

lördag 28 mars 2015

Bokiga frågor #12

Det här är en liten ”serie” där jag svarar på bokiga frågor. Jag lägger upp ett inlägg varje vecka på lördagar. Om du vill får du gärna hänga på. Svara då på Veckans fråga på din blogg och länka hit. Skriv också gärna en kommentar så att jag kan hitta och läsa ditt inlägg.

Veckans fråga: Vilka författare har du flest av i bokhyllan?

Jag har flest böcker av Katarina von Bredow och Stephenie Meyer närmare bestämt 5 stycken av dem var.
Katarina von Bredow var den första ungdomsbokförfattare som jag läste så då köpte jag bara böcker av henne. Numera läser jag ju inte så mycket verklighetstrogna böcker men jag tycker fortfarande att hennes böcker är bra. De bästa utav de jag har läst är Som jag vill vara och Syskonkärlek.
Twilight var ju de böcker som visade mig till fantasyvärden så det är ju inte så konstigt att jag har flera böcker av Stephenie Meyer.


Vilka författare har du mest av i bokhyllan?

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det där, fick låna en av Katarina von Bredows böcker av en lärare och sedan köpte jag hem dem alla och har läst alla som hon skrivit. Och de där 2 är ju sannerligen favoriterna än idag :D

    SvaraRadera
  2. Katarina von Bredow var en storfavorit hos mig när jag var yngre, min favorit var Räcker det om jag älskar dig? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räcker det om jag älskar dig? är fakriskt en av de böcker som jag inte har läst av henne men jag får väl göra det någon gång.

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.