Translate

fredag 27 februari 2015

The maze runner

Antal sidor: 375

Författare: James Dashner

Serie: the maze runner #1

Huvudkaraktärer: Thomas, Teresa

Bokens handling: När Thomas vaknar minns han ingenting förutom sitt namn. Han befinner sig i en labyrint som verkar omöjlig att ta sig ifrån. En tjej dyker upp i labyrinten och allt förändras…

Vad jag tycker: Jag tyckte att den var rätt så bra. I början tyckte jag att språket var svårt men det beror förmodligen på att jag inte är så van att läsa på engelska. Det dröjde ett tag innan det började hända saker och handlingen kom igång på riktigt så att det blev spännande men när den väl kom igång var den bra.

Bästa karaktären: Teresa

Kaosutmaning: 11. Läs en bok på ett annat språk än svenska

Läsutmaning: 51. Läs en bok på engelska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.