Translate

tisdag 10 februari 2015

4 bästa fantasy-böckerna

Stad av Aska
Stad av Aska är andra delen i Cassandra Clares serie The Mortal Instruments. Den handlar om Clary som bor i New York. Hon lever i en värld med vampyrer, älvor, varulvar, besvärjare, demoner och skuggjägare.

Jag tyckte inte att den första boken i serien var lika bra som denna för att det dröjde lite innan all fantasy kom in i boken. I den här boken så är det mycket fantasy hela tiden.

Smittad
Maria träffar Emmy på en fest och de blir kära i varandra. Maria märker att Emmy håller något hemligt. ”Jag är inte normal. Jag är inte som du. Jag är en sån som hör hemma i mörkret.”

Jag minns inte så jättemycket om den här boken, men jag vet att jag tyckte om den mycket. Jag tycker om att det är två tjejer som är kära. Det finns en fristående fortsättning också men den var jag jättemissnöjd med.

Smaragdgrön
Smaragdgrön är sista delen i Ädelstenstrilogin som handlar om Gwendolyn som kan resa i tiden.

Jag tycker att hela serien är bra men den här boken är bäst för det är här det händer mest mellan Gwendolyn och Gideon. Jag gillar hela grejen med att resa i tid och detta är den enda bok hittills som jag har läst om någon som kan resa i tid. (Om du har ett tips får du gärna kommentera)

Om jag kunde drömma
Det är första boken i Twilight och handlar om en tjej som blir kär i en vampyr. (Det borde ni redan veta)


Ja, det hade ju varit skandal om jag inte hade med den. Boken fick mig att börja läsa, säger inte det nog om hur bra den är. Om du inte har läst den: Vad väntar du på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.