Translate

lördag 14 februari 2015

Bokiga frågor #7

Det här är en liten ”serie” där jag svarar på bokiga frågor. Jag lägger upp ett inlägg varje vecka på lördagar. Om du vill får du gärna hänga på.

Veckans fråga: Påverkar titeln/omslaget/sidantalet dig om du överväger att läsa en bok?

Jag tror att det är saker som de flesta tittar på när de bestämmer sig för att läsa en bok. Framför allt när det gäller omslaget. Många säger att de inte dömer en bok efter omslaget men när det kommer till sak så tror jag att de gör det ändå.
Om jag går till biblioteket och ska låna en bok men inte har någon plan på vad jag ska låna så är det ju oftast de som sticker ut som fångar ens intresse.
T ex om en bok har en konstig titel, ovanligt omslag eller är väldigt tjock så dras blicken dit. (Jag älskar tjocka böcker)


Påverkar titeln/omslaget/sidantalet dig om du överväger att läsa en bok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.