Translate

onsdag 11 februari 2015

Bokiga frågor #6

Det här är en liten ”serie” där jag svarar på bokiga frågor. Jag svarar på en fråga i varje inlägg och lägger upp inlägg på onsdagar och lördagar. Om du vill får du gärna hänga på.

Läser du slutet först eller kan du låta bli?

För mig är detta en intressant fråga eftersom jag (för det mesta) inte läser mer av slutet än sista meningen. Jag har liksom det som en grej att alltid läsa sista meningen i boken först. Jag vet inte hur det började men numera så gör jag alltid det, och ibland kan det räcka för att avslöja slutet men för det mesta så är det bara meningar som saknar betydelse.
Ex. Det var beslutat. (Från Svåra val, magiska hemligheter)


Läser du slutet först eller kan du låta bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.