Translate

lördag 31 januari 2015

Bokiga frågor #3

Det här är en liten ”serie” där jag svarar på bokiga frågor. Jag svarar på en fråga i varje inlägg och lägger upp inlägg på onsdagar och lördagar. Om du vill får du gärna hänga på.

Pocket, inbunden eller e-bok?

När jag köper böcker så köper jag nästan enbart pocket. Dels för att det är billigare och dels för att alla pocketböcker är lika stora till skillnad från inbundna där storleken kan variera lite, så det blir finare i bokhyllan med pocketböcker.
Sen när jag läser böcker så vill jag helst ha inbundna för de går inte sönder lika lätt och stänger inte sig själva så som pocketböcker gör.
Om jag skulle vara tvungen att välj mellan pocket och inbundet så skulle jag välja inbundet för att pocket går sönder lättare och jag tycker inte om när böcker blir trasiga.
E-bok har jag aldrig riktigt begripit mig på. Jag tycker bara att det är jobbigt att läsa på en skärm.


Vad skulle du välja? Pocket, inbunden eller e-bok?

2 kommentarer:

  1. Jag är inte heller något fan av e-böcker och precis som för dig blir det mest pocket här .:)

    SvaraRadera
  2. Ja!
    Rätta mig om jag har fel, men jag tror att de flesta som läser mycket gilla fysiska böcker bäst.

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.