Translate

fredag 5 december 2014

Julkalenderbloggstafett Lucka 5


Nu är det dags för lucka 5 i Sofies bloggstafett. Temat för i år är ”en riktigt bra ungdomsbok du läst under 2014”

Jag hade svårt att bestämma mig för vilken bok jag skulle välja, för det är sällan jag tycker att böcker är dåliga och det är alltid den bok jag håller på och läser just då som jag tycker är bäst. Till slut valde jag ändå Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs

Den handlar om Jacob Portman som reser till en näst intill öde ö där hans farfar påstod att han bodde som liten. På ön träffar Jacob några märkliga barn, och det visar sig att alla historier som Jacobs farfar har berättat för honom är sanna.

Det som gjorde att jag valde den här boken och inte någon annan är att det finns foton med i boken. Det är gamla svartvita foton som ser lite konstiga ut på olika sätt. Fotona gör att så att det blir en annan stämning när man läser boken och handlingen känns mer verklig.

Jag rekommenderar boken till de personer som gillar spännande och lite övernaturliga böcker.



Imorgon är det Gabriella som står för dagens inlägg.

2 kommentarer:

  1. Det blir nästan något slags pris till denna, ni är visst fler som skriver om den i julstafetten :D

    SvaraRadera
  2. Jaa, men jag tycker att den förtjänar det för den är sååå braaa :D

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.