Translate

söndag 28 december 2014

Förr eller senare exploderar jag

Antal sidor: 307

Författare: John Green

Originaltitel: The Fault in Our Stars

Serie: -

Huvudkaraktärer: Hazel Grace Lancester, Augustus Waters

Bokens handlig: Boken handlar om Hazel som har cancer i lungorna och Augustus och deras liv.

Vad jag tycker: Jag såg filmen innan jag läste boken men blev positivt överraskad när jag läste boken. Jag trodde att handlingen skulle bli lite långdragen i boken men det blev den inte. Och sen tyckte jag också att boken stämde väldigt bra överens med filmen. Det som jag saknar är att jag tyckte att filmen var sorgligare än boken och jag hade önskat att det skulle vara tvärtom. Men boken var jättebra ändå.

Betyg: 4/5


Första meningen i boken: På senvintern mitt sjuttonde levnadsår kom min mamma fram till att jag var deprimerad, antagligen för att jag sällan gick hemifrån, låg rätt mycket i sängen, läste samma bok om och om igen, inte åt så ofta ägnade en ganska stor del av min riktiga fritid åt att tänka på döden.



Sista meningen i boken: Det är jag.

2 kommentarer:

  1. Den här vill jag läsa! Jag såg filmen när den gick på bio och gillade den verkligen. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker absolut att du ska läsa den :)

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.