Translate

måndag 28 juli 2014

Insurgent

Antal sidor: 381

Författare: Veronica Roth

Originaltitel: Insurgent

Serie: Divergent-trilogin #2

Huvudkaraktärer: (Tris) Beatrice Prior, (Four) Tobias Eaton

Bokens handling: Det är krig mellan de olika falangerna och Tris gör allt hon kan för att rädda dem hon älskar, och sig själv. Men kommer det att räcka? Tillsammans försöker hon och Four avslöja De lärdas hemligheter, och anledningen till varför De lärda attackerade De osjälviska.

Vad jag tycker: Boken är jättebra precis som Divergent. Den är lite mer fartfylld än Divergent vilket jag gillar och Insurgent bevisar att bok två inte alls behöver vara sämre än den första.

Betyg: 5/5


Första meningen i boken: Jag vaknade med hans namn i min mun.

Sista meningen i boken: Sedan bryter tumultet ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.