Translate

måndag 14 mars 2016

I ljusets makt

Antal sidor: 295
Författare: Leigh Bardugo
Originaltitel: Shadow and bones
Serie: Grisha-trilogin #1
Huvudkaraktärer: Alina & Mal
Bokens handling: Alina är ett föräldralöst barn som har växt upp i det fattiga och krigshärjade landet Ravka. Under en resa blir hon och hennes bäste vän Mal attackerade och en uråldrig magisk kraft vaknar till liv hos Alina. Hon tas till Landets magiska elit, Grishan, men Alina vet inte vem hon kan lita på, om hon nu kan lita på någon.
Vad jag tycker: Det var ett enkelt språk som tog berättelsen framåt. Idén till boken är jättebra och världen har ett någorlunda bygge. Den hade kunnat vara bättre, men den var bra.
Jag tror att språket gjorde mycket till att den var bra. Det var enkelt och inte i vägen för berättelsen, men samtidigt var det målande och jag såg tydligt bilden framför mig.
Bästa karaktären: Baghra
Omdöme: Bra.

Motsatsutmaningen: 34. En bok som innehåller ensamhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.