Translate

söndag 21 februari 2016

City of lost souls

Varning! Spoiler från föregående delar I serien kan förekomma i handlingen!
Antal sidor: 541
Författare: Cassandra Clare
Serie: The mortal instruments #5
Huvudkaraktärer: Clary & Jace (fast ärligt talat känns det som att man skulle kunna kalla de flesta karaktärerna huvudkaraktärer nu, det är ur allas perspektiv och de är med ungefär lika mycket som Clary)
Bokens handling: Jace har blivit bunden till Sebastian med en magisk runa. Han är sig inte lik och det finns bara några få kvar som fortfarande tror att det går att rädda honom. Men Clary går sin egen väg och spelar ett farligt spel helt ensam. Clary skulle kunna göra vad som helst för Jace, men kan hon fortfarande lita på honom?
What price is too high to pay even for love?
Vad jag tycker: Som alltid så är Cassandra Clares böcker bra, men den här är jag ändå tveksam till. Jag gillar som alltid både språket och karaktärerna, men är lite tveksam till handlingen. Jag gillar inte riktigt det här med Sebastian, Clary och Jace.
Men till karaktärerna. De är så tydliga och verkliga att man skulle kunna tro att de när som helst ska kliva ut ur boken och finnas på riktigt. Nu när jag har läst hela fem böcker in i serien så har man ju hunnit stöta på väldigt många olika karaktärer, men alla är fortfarande så personliga att du vet vem som är vem och vem som agerar hur i vilken situation. Det har hon verkligen lyckats med.
Bästa karaktärerna: Magnus & Alec
Omdöme: Något av det bästa jag har läst.

Motsatsutmaningen: 20. En bok där titeln inte innehåller några a:n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.