Translate

fredag 15 januari 2016

Scarlet

Bildresultat för Scarlet svenska
Antal sidor: 374
Författare: Marissa Meyer
Originaltitel: -
Serie: The lunar chronicles #2
Huvudkaraktärer: Scarlet, Cinder, Wolf, Thorne
Bokens handling: Cinder försöker fly från fängelset där vi sist lämnade henne, trots att det kommer att göra henne till den mest jagade personen i hela samväldet.
På andra sidan jorden letar Scarlet Benoit efter sin försvunna farmor och det för ihop henne med Wolf. Hon har svårt för att lita på honom men samtidigt känner hon sig oförklarligt dragen till honom.
Wolf tycks veta en del om Scarlets farmor, och det visar sig att det är mycket som Scarlet inte har känt till om sin farmor eller den livsfara hon har levt i hela livet.
Vad jag tycker: En jättebra bok. I början var det inte så mycket som hände, men när det började komma information om massa olika saker och röran blev värre så blev den jättebra. Jag älskar hur man ser spår av en saga i berättelsen. Vi fortsätter Askungen-sagan och lägger till Rödluvan.
Det faktum att boken bara utspelar sig på tre, fyra dagar gör den också bra. Det är fyra händelserika dagar och jag ser verkligen fram emot att få läsa fortsättningen. Jag undrar verkligen vad som kommer hända i Cress.
Det här har egentligen inget med saken att göra, jag bara kände för att kommentera det. På sammanfattningen på baksidan står det att Scarlet letar efter sin mormor när det är hennes farmor.
Bästa karaktären: Iko
Omdöme: En helt underbar bok.
Motsatsutmaningen: 18. En bok om ett högteknologiskt samhälle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.